21 יוני, 2020

מטות ערים: מזועזעים מאי-דיוקים גסים בדברי השגריר דרמר

מטות ערים: מזועזעים מאי-דיוקים גסים בדברי השגריר דרמר
 
מטות ערים: רצוננו להזהיר מפני אי-הדיוקים הגסים במאמרו של השגריר דרמר. כארגון העוסק בנושא המדיני למעלה מ-25 שנה – אנו מזועזעים.
 
מאמרו של דרמר בוושינגטון פוסט  מתחייב להקים מדינה פלשתינית - בניגוד לדברי רוה"מ עד כה ("משא ומתן על בסיס").  דרמר כותב כי "החלת הריבונות ... תפתח את הדלת לפתרון שתי המדינות .... תכנית השלום של טראמפ ... קוראת לפתרון שתי מדינות ....  עם עקרונות ברורים המעניקים לישראל ... יכולת להבטיח ... פירוז .... התוכנית ... תותיר את ישראל עם ... שליטה ביטחונית מערבה לירדן [וכן] ריבונות על ירושלים המאוחדת".
 
להד"ם. ברגע שקמה "מדינה", הלכה השליטה הביטחונית ואין פירוז כי "מדינה"  רשאית להתחמש כרצונה - גם אם כתוב "מפורזת" 10 פעמים בתעודת הלידה שלה.
זאת הסיבה שעבאס מזמן הסכים ל"מדינה מפורזת" - הוא יודע ומתכנן שדקה לאחר שתקום, "מדינה מפורזת" זו תתחרט ותתחמש, וישראל תהיה חסרת אונים שהרי לא קיים תהליך לפירוק/ביטול מדינות. 
 
אי-הדיוק השני במאמר דרמר נוגע לירושלים.  "ריבונות על ירושלים המאוחדת"?? תכנית טראמפ קובעת במפורש "בירתה הריבונית של מדינת פלסטין צריכה להיות ... ירושלים .... אף צד לא יעודד ... מדינות אחרות ... להכחיש ... בירת זולתה.... ראשי הערים לכל בירה יקימו מנגנון התייעצות ... בעניינים בעלי חשיבות לשתי הבירות."
 
אנו קוראים לנבחרי הציבור לעשות הכל לבלימת התאבדות לאומית במתווה דרמר.
 
מקורות:
 

בלי וירוסים. www.avast.com