16 יולי, 2012

סגנית השר לאה נס השיקה היום במועצת אזורית מטה בנימין רפורמה לאזרחים וותיקים

סגנית השר, ד"ר לאה נס השיקה היום במועצה אזורית מטה בנימין את התוכנית האסטרטגית הגדולה ביותר למען שיפור איכות חייהם של האזרחים הוותיקים

 

ההשקה של תוכנית הרפורמה לאזרחים הוותיקים, התקיימה היום יום ב' ה-16.7.12 במועצה האזורית מטה בנימין, במעמד סגנית השר לאזרחים ותיקים, ד"ר לאה נס יו"ר מועצת מטה בנימין אבי רואה, היועץ לאזרחים וותיקים במועצה והצוות המקצועי שיוביל את התוכנית.

 

רפורמת האזרחים הוותיקים, "חיים בגיל" יוצאת לדרך בימים אלו, והיא עתידה לשנות מהיסוד את תפיסת הרשויות המקומיות על האזרחים הוותיקים במדינה. אם עד היום, זוהו האזרחים הוותיקים כנטל על התקציב, על מערכת הבריאות ועל שירותי הרווחה, הרי שבעקבות הרפורמה, שמוביל המשרד לאזרחים ותיקים בראשות סגנית השר ד"ר לאה נס, תוכר האוכלוסייה הוותיקה כהון אנושי שבכוחו להעניק תרומה משמעותית לחברה הישראלית.

במהלך 2012 תיכנס הרפורמה  לכ- 100 רשויות ברחבי המדינה ועד שנת 2014 כל הרשויות בישראל יהיו חלק מהתוכנית. בשלב ראשון, תבנה העירייה פרופיל יישובי הממפה את מצבם של האזרחים הוותיקים בכל תחומי החיים. בשלב הבא, תגובש תוכנית אסטרטגית על ידי שולחן עגול של מומחים לתחום הזקנה, שעברו הכנה מקיפה על ידי מומחי המשרד לאזרחים ותיקים, בהתאם לפרופיל היישובי. בסוף השנה הראשונה לפרויקט, תוצג התכנית המלאה הכוללת מגוון תוכניות ביצועיות לשינוי ושיפור התשתיות הקהילתיות, החברתיות והעירוניות. התוכנית תיושם באופן מיידי לטווח של 15 שנים.

 

סגנית השר לאזרחים וותיקים, ד"ר לאה נס: "הודות להתפתחויות הטכנולוגיות והרפואיות תוחלת החיים בישראל עלתה בכמעט תשע שנים במהלך 30 השנים האחרונות. הצפי הוא כי אוכלוסיית האזרחים הוותיקים תכפיל את עצמה עד שנת 2030. מטרתה של הרפורמה שמוביל המשרד בראשותי, היא לתת לרשויות המקומיות את הכלים להיערך לגידול הצפוי, להיטיב את איכות חייהם וחשוב מכל למצות את הפוטנציאל הגלום באוכלוסייה זו, כך שתוכל לנהל חיים פעילים וחיוניים, תוך תרומה משמעותית לקהילה בה הם חיים.

בביקורה זה, התייחסה סגנית השר גם לדו"ח אדמונד לוי, שפורסם בשבוע שעבר והתייחס לחוקיות הבנייה בישובי יהודה ושומרון. לדבריה, "יש לברך על מסקנות דו"ח אדמונד לוי, המציע פתרון לסוגיית הבנייה ביהודה ושומרון. אני מקווה כי מסקנותיו יובאו לדיון רציני בוועדת השרים לענייני התיישבות, ויאומצו כמדיניות הרשמית של ממשלת ישראל".

 

אבי רואה, יו"ר מועצה אזורית מטה בנימין: "אוכלוסיית הותיקים במועצה אזורית מטה בנימין הולכת וגדלה עם השנים .המודעות לצרכים וההבנה שצריך להקים תשתית לשנים שיבואו מובילה לעשייה יותר ויותר משמעותית .עלינו להיות מוכנים לכך שחלק נכבד מאוכלוסיית בנימין(אשר כיום ברובה צעירה) תהפוך עם השנים לותיקה"

 

האוכלוסייה הוותיקה במועצה האזורית מטה בנימין מונה כ-918 אזרחים ותיקים מעל גיל 65, המהווים 1.9% מאוכלוסיית העיר. 701 תושבים מאוכלוסיית העיר זכאים לקצבת זקנה ושארים, ו-156 תושבים זכאים לקצבת זקנה ושארים עם הבטחת הכנסה. כמו כן, זכאים 111 תושבים לסיוע על פי חוק הסיעוד.

 

מצ"ב תמונות מההשקה היום במטה בנימין. באדיבות יח"צ.
מימין לשמאל אהרון אזולאי, מנכ"ל המשרד לאזרחים וותיקים, ד"ר לאה נס, סגנית השר לאזרחים וותיקים ואבי רואה, יור" מועצה אזורית מטה בנימין

 

תודה ,

הדס פרץ                                                            Hadas Peretz    

דוברת סגנית השר ד"ר לאה נס                                        Media Adviser

המשרד לאזרחים ותיקים                              Ministry for Senior Citizens

         Cell:050-6214223                  Tel: 02-6547016 hadasp@pmo.gov.il