01 מאי, 2012

ביקור סגנית השר לאה נס בקרני שומרון וברמת גלעד

סגנית השר ד"ר לאה נס: ותיקי איו"ש הם מייסדי ההתיישבות האידיאולוגית
סגנית השר לאזרחים ותיקים הגיעה היום לקרני שומרון לחיזוק ההתיישבות בכלל והאזרחים הוותיקים בקרני שומרון וברמת גלעד.
סגנית השר לאזרחים ותיקים ד"ר לאה נס, ביקרה היום (ג') בקרני שומרון ורמת גלעד. ראש המועצה המקומית קרני שומרון הרצל בן ארי, ארח אותה בלשכתו והציג את העשייה של קרני שומרון ופעילותה בכל הנוגע לאזרחים וותיקים. לאחר מכן סיירו במועדון וותיקים במקום:  "אני שמחה להיות פה היום, לפגוש את וותיקי קרני שומרון, הנפלאים. לשמחתי היישוב קרני שומרון ישולב בקרוב בתוכנית הלאומית שמשרדי מוביל, ליצירת תוכנית תוכנית אב ישובית, אשר תמנף את השירותים עבור הוותיקים במקום, ותשפר את איכות חייהם". אמרה סגנית השר ד"ר לאה נס.
סגנית השר התייחסה במהלך הביקור להתפתחויות המדאיגות ביחס לפינוי והריסת בתים באיו"ש. "המתיישבים באיו"ש הנם אזרחים הגונים אשר מתוך תחושות שליחות, ואחריות ציבורית וביטחונית, מיישבים את הארץ, לעתים תוך פגיעה באיכות חייהם. צר לי כי במקום הוקרה, הם נאלצים להלחם במנגנונים שונים כמו צווי פינוי והחלטות בג"ץ הקמים עליהם השכם וערב. ותיקי איו"ש הם מייסדי ההתיישבות האידיאולוגית, מוטלת עלינו חובה ערכית מוסרית לדאוג לאיכות חייהם".
הרפורמה שתחל בקרוב אמורה לשנות מהיסוד את תפיסת הוותיקים מצד כלל הגורמים המקצועיים ביישוב. בקרני שומרון נכון להיום מתגוררים 300 אזרחים ותיקים המהווים כחמישה אחוזים מהאוכלוסייה הכללית, ובעתיד מספרם יעלה באופן חד. ראש העיר הרצל בן ארי וסגנית השר ד"ר לאה נס שוחחו על הפוטנציאל הטמון בוותיקי היישוב, "האזרחים הוותיקים הם הצעירים החדשים. זו אוכלוסיה אשר מצד אחד מאופיינת בצרכים מיוחדים שהרשות המקומית לרוב אינה מודעת להם, ומצד שני פוטנציאל תרומה עצום לקהילה, התוכנית נותנת מענה ראוי וחדשני לפרמטרים אלו", ציינה  סגנית השר ד"ר לאה נס.
סגנית השר ברכה את ראש הרשות על כך שקרני שומרון הנה בין הרשויות אשר ישולבו בקרוב בפרויקט "חיים בגיל". הרפורמה, תשנה מהיסוד את תפיסת האזרח הוותיק בידי כל המוסדות והרשויות. סגנית השר לאזרחים ותיקים מאמינה שהמהפכה מתחילה משינוי תפיסתי. "שיניתי את השם של המשרד לפני שנה ממשרד לענייני גמלאים למשרד לאזרחים ותיקים, כי אני מאמינה שכמו בכל העולם התואר "אזרח וותיק", זהו תואר כבוד המצביע על מעמדו המיוחד,ומנטרל סטיגמות ותפיסות גילניות. אנו רואים בוותיקים המייסדים, סוללי דרך שמחובתנו לכבד ולהוקיר"
במסגרת התוכנית ייבנה פרופיל יישובי הנוגע לכל תחומי חיי האזרח הוותיק בקרני שומרון. התוכנית תתבצע על ידי שולחן עגול של מומחים לתחום הזקנה מכל ההיבטים, אשר עברו הכנה על ידי מומחי המשרד לאזרחים ותיקים. במהלך בניית הפרופיל יוצרו תוכניות ביצועיות לשינוי ושיפור התשתיות הקהילתיות, חברתיות ועירוניות בהתאמה לאוכלוסיית הוותיקים במקום.