08 ינואר, 2012

ערבים הציתו בית כנסת ברמלה

Sent: Wednesday, December 21, 2011 12:37 AM
Subject: ערבים הציתו בית כנסת ברמלה


ניתן להשתמש בתמונות תוך מתן קרדיט: הגרעין התורני ברמלה

ניסיון הצתה של בית כנסת ברמלה
ערבים הציתו הערב (ג) את בית כנסת 'אלגריבה' הנמצא בשכונת אג"ש-העיר העתיקה ברמלה.

הבניין בין שתי קומות,כאשר הקומה השנייה נשרפה כליל כולל הציוד הרב שהיה בה והקומה הראשונה בה נמצא בית הכנסת ניזוקה,מערכת החשמל נשרפה ואילולא פעולות הכיבוי של כוחות כב"א ,גם הקומה הראשונה היתה נשרפת לחלוטין.

בית הכנסת נמצא סמוך לבתים של ערבים והוא גובל בבי"ס "אל הודה" של התנועה האסלמית,כאשר בעל המבנה,המשמש כרב מוכר בעיר רמלה אוים פעמים רבות ע"י ערבים מהסביבה שימכור להם את הבניין והוא סבל מהתנכלויות גם מביה"ס השכן ובעבר ניסו כבר להציתו מספר פעמים.

אירוע זה מצטרף לשריפת רכבו של חבר הגרעין התורני ,לפני כיומיים, המשמש גם כמנהל התיכון הדתי בעיר,והמתגורר באותה שכונה.

כעשר משפחות מהגרעין התורני ברמלה עברו להתגורר לפני כשנה בשכונה המעורבת כדי לחזק את היהודים הגרים בה ולהפיח במקום רוח יהודית וציונית.

חברי הגרעין סובלים בשכונה מהתכלויות חוזרות ונישנות מהערבים השכנים הכוללות ידויי אבנים וביצים לעבר הרכבים והבתים,והשבוע הדברים הגיעו לשיא חדש של שריפת מכוניות.

לטענת הנהלת הגרעין התורני, המשטרה לא עושה די למיגור התופעה והעובדה היא שהאירועים רק מחמירים מיום ליום.

חברי הקבוצה המתגוררים בשכונה משמשים כרבני בתי הכנסת,מעבירם שיעורים ופעילויות לילדים ומבוגרים ומתכננים להקים בשכונה גן ילדים ומועדון נוער לרווחת תושבי השכונה היהודים.
הגרעין התורני המונה כיום כשישים משפחות ברמלה כולה, לא ירתע מההתנכלויות של הפורעים הערבים והוא רק יתגבר את הפעילות בשכונה כולל הבאת משפחות חדשות.

הערב הגיעו לשכונה כ-150 תלמידי ישיבת ההסדר בשעלבים כדי לחזק את חברי הגרעין והתושבים היהודים לרגל חג החנוכה-חג הגבורה היהודית.

בהמשך הדליקו תלמידי הישיבה נרות חנוכה בבתי תושבים בעיר והצטרפו למסיבת חנוכה של הגרעין התורני בבית הכנסת "קדושי השואה" יחד עם ראשי הישיבה והרב יהודה בן ישי- אביה של רותי פוגל הי"ד שדיבר על הגבורה היהודית בימים ההם ובזמן הזה.

מצ"ב התמונות מהרכב השרוף,בית כנסת אלגריבה שרואים עדיין את העשן היוצא מחלונות המקום,פעילות הערב בשכונה וברמלה יחד עם תלמידי ישיבת שעלבים כולל השיחה של הרב בן ישי.

בברכה,
יהודה עמרני
תנועת 'קוממיות'