20 ספטמבר, 2018

p haaretz אסירים כנס אונ עברית

על רקע לחץ מימין, האוניברסיטה העברית ביטלה כנס על אסירים פלסטינים
בחודש שעבר פנה תא סטודנטים המזוהה עם הבית היהודי לנשיא האוניברסיטה בבקשה לבטל את הכנס האקדמי. דוברת האוניברסיטה: האירוע בוטל מסיבות לוגיסטיות
 
13.05.2017 21:51 עודכן ב: 14.05.2017 09:54
 
האוניברסיטה העברית ביטלה כנס העוסק באסירים הפלסטינים, שאמור היה להתקיים בעוד כמה ימים במכון טרומן למען קידום השלום.
בחודש שעבר פנה תא ״ישראלים״ באוניברסיטה, המזוהה עם מפלגת הבית היהודי, לנשיא האוניברסיטה ודרש לבטל את הכינוס ״כדי למנוע את הפגיעה בציבור הישראלי, בסולידריות הלאומית ובזכר חללי צה״ל, ופעולות האיבה״.
 
חברי התא סיפרו על המכתב ששלחו לנשיא האוניברסיטה בעמוד הפייסבוק שלהם. ״תא 'ישראלים' כתא ציוני רואה את קיום הכנס בחומרה רבה", נכתב בפוסט, "לכן שלחנו מכתב מחאה פתוח לנשיא האוניברסיטה ויו"ר מכון טרומן, ובו הפצרנו בהם לבטל את הכנס הזה, שפוגע בקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".
דוברת האוניברסיטה, עפרה אש, טענה כי הסיבה לביטול היא קשיים לוגיסטיים בארגון האירוע ולא לחץ מימין. בהודעה שמסרה נכתב כי ״בשיתוף עם החוקרת הוחלט לא לקיים את הכינוס כי לא התאפשרה היערכות אקדמית ולוגיסטית שתבטיח את הרמה האקדמית הגבוהה של הכינוס ואת הצלחתו״.
 
האירוע, שכותרתו היתה "50 שנות כיבוש ישראלי והתנגדות פלסטינית: תנועת האסירים לאן?", נקבע עוד לפני שהחלה שביתת האסירים הפלסטינים. הוא אמור היה להיות ערב אקדמי שבו יוצגו ממצאים ממחקר של ד״ר מאיה רוזנפלד, עמיתת מחקר במכון טרומן, שגם ארגנה את האירוע. היא חוקרת שנים ארוכות את החברה הפלסטינית, תנועת האסירים הפלסטינים והשפעתה על סדר היום הציבורי והפוליטי בשטחים.
 
עוד כתבות בנושאהאוניברסיטה העברית תכיר בציוני הבגרות הפלסטינית   02.03.2017 כתבה זאת זמינה למנויים בלבדלכנס הוזמנו מנהיגי אסירים בעבר, ואנשי ציבור או אקדמיה. מלבד רוזנפלד היו אמורים לנאום במסגרת הכנס גם אשרף אל-עג׳רמי, ששימש בעבר כשר לענייני אסירים ברשות הפלסטינית, ראדי ג׳ראעי מאוניברסיטת אל-קודס, חבר הנהלת מרכז אבו ג׳יהאד לענייני תנועת האסירים וד״ר פהד אבו אל-חאג׳, גם הוא מאוניברסיטת אל-קודס.
 
בחודשים האחרונים, הנהלת האוניברסיטה ניסתה להשפיע על הרכב הדוברים בכנס ולשלב משתתפים שאינם פלסטינים. לבסוף הודיע ראש רכז טרומן לחוקרת כי האירוע לא יתקיים וייבחן תאריך חדש לקיומו, אך זה טרם נקבע. רוזנפלד לא ידעה לומר אם סיבת הביטול היא אכן לחץ מצד גורמי ימין.
 
פרופ׳, אלון הראל, מהפקולטה למשפטים של האונבירסיטה העברית כתב ברשת אקדמיה כי ״אך לפני ימים ספורים הגנה האוניברסיטה ובצדק על קיומו של כנס שנוי במחלוקת של תנועת חב"ד בו היה מיועד להשתתף גם הרב גינזבורג - מחבר הספר ׳ברוך הגבר׳ אשר נכתב לזכרו של הרוצח ברוך גולדשטיין".
 
הוא הוסיף כי "האוניברסיטה מצהירה השכם והערב כי היא מגנה על חופש הביטוי באוניברסיטה. אני מתקשה להבין כיצד מחויבות האוניברסיטה ו/או מכון טרומן לחופש הביטוי מתיישבים עם ההחלטה לבטל את הכנס".
 
 
On Mon, Sep 17, 2018 at 5:01 PM sddym <sddym@bezeqint.net> wrote:
 
 

בלי וירוסים. www.avast.com