20 נובמבר, 2023

ראש ממר"י יגאל כרמון, מומחה לטרור, מגנה את המו"מ כביכול (כלשונו) ומסביר איך לשחרר חטופים

ראש ממר"י יגאל כרמון, מומחה לטרור, מגנה את המו"מ כביכול (כלשונו) ומסביר איך לשחרר חטופים, במאמר מיום 6.11:

 

הפצרותיה של ארה"ב לקטאר להשיג את שחרור החטופים המוחזקים על ידי חמאס בעזה, במקום ללחוץ עליה לעשות זאת, מלמדות שממשלת ארה"ב אינה מבינה שרק לחץ מסיבי על קטאר יביא במהירות את בני ערובה הביתה.

 

במו"מ כביכול לשחרור בני הערובה, קטאר משרתת את חמאס, קטאר היא חמאס. איך אפשר לשחרר את בני הערובה? בטח לא ע"י ריצוי הקטארים, שדורשים, ומקבלים, שבחים מתמידים מהאמריקאים. שחרור בני הערובה האמריקאים יושג בדיוק בצורה הפוכה: באמצעות לחיצה על קטאר. כדי להציל את בני הערובה, עלינו תחילה ליישר את ההדורים: קטאר משחקת משחק כפול קטלני עם ארה"ב כבר שנים רבות. היא תומכת בכל ארגוני הטרור האיסלאמיסטיים (דאעש, אל-קאעידה, טליבאן, חמאס וחיזבאללה).

אמריקאים רבים מאמינים שהם חייבים לקטאר על אירוח בסיס CENTCOM האמריקאי. האמת היא בדיוק הפוכה: קטאר היא שחייבת לארה"ב, על מיקום הבסיס הזה שם. ללא נוכחות הבסיס הזה במדינה, קטאר תיעלם תוך פחות משבוע – שכנותיה יאכלו אותה. הצהרה אחת מפי פקיד במשרד ההגנה האמריקני, על העברה - או אפילו לשקול העברה – של הבסיס הזה מקטאר למדינה אחרת שאינה מדינה שנותנת חסות לטרור היא כל מה שנחוץ כדי לשחרר את בני הערובה האמריקאים. אפילו אזכור שלארה"ב יש אפשרויות אחרות מלבד קטאר יעשה זאת.

 

הקטארים יגידו לחמאס לשלוח במהירות את האמריקנים באוטובוס לחופש, ללא צורך בהפסקת אש. וזה מה שמשפחות של בני ערובה צריכות לדרוש. קטאר קיימת היום רק בגלל שממשלים אמריקאים הסכימו למשחק הכפול שלהם. ראש ממשלת קטאר, שזכה לביקורת על אירוח מפקדי חמאס בדוחא, מיהר לומר שהאמריקאים הם שביקשו מקטאר להביא אותם לשם. יתכן שזה נכון; ממשלים אמריקאים מסוגלים לפגוע באינטרסים של עצמם. אבל אמריקה צריכה, כעת, לבקש מקטאר לגרש את מפקדי חמאס - או, עדיף, להסגיר אותם לארה"ב כדי לעמוד לדין על רצח אמריקאים.

 

למשפחות החטופים, אני אומר: הרימו גיהנום לשחרור יקיריהם – ע"י הפגנה מול שגרירות קטאר בוושינגטון. קטאר רגישה עד מאוד שמא תיחשף כמדינה שמעניקה חסות לטרור. קטאר יודעת מה זה אומר שהיא תוגדר כמה שהיא: זה אומר שתימחק מהמפה. קטאר תומכת בחמאס, אבל היא לא תתאבד בגללו. הראו לקטאר לאן התמיכה הזו לוקחת אותה, והיא תביא לשחרור החטופים – כי קטאר היא חבל ההצלה של חמאס וחמאס יעשה את רצונה של קטאר.

 

לגבי בני הערובה הישראלים, משפחות ישראליות, כמו עמיתיהם האמריקאים, יכולות לפנות לפרלמנטים בכל מדינה להכריז על קטאר כמדינה נותנת חסות לטרור - יש לכך הוכחות רבות, כולל תביעות משפטיות שמתנהלות בארה"ב ובאירופה. עליהם לבקש ממדינות כמו צ'כיה, שמדיניותן ועקרונותיהן ראויים להערצה, לפנות נגד קטאר, בשמם, לבית הדין הפלילי הבינלאומי (ICC). הם צריכים לנסוע לגרמניה, שחייבת כל כך הרבה למדינה היהודית, ולבקש ממנה לפתוח את התיק בבית הדין הבינלאומי. לכל הפחות, הם יכולים לבקש מגרמניה לתת לבני הערובה דרכונים גרמניים, כמו שעשה ראול ולנברג במלחמת העולם השנייה.

 

מיותר לציין שפרסומות בעיתונים החושפות את קטאר למה שהיא, יחד עם דיונים בקונגרס כמו ב-2017, והימנעות מעסקים קטאריים כמו מלונות יוקרה, גם יכולים לעזור באשר לכל בני הערובה, מכל הלאומים.

 

https://www.memri.org/reports/how-rescue-american-hostages-quickly-possible

https://www.memri.org/reports/qatar-%E2%80%93-enabler-islamist-terrorism-and-dishonest-broker