17 מאי, 2020

מכתב חיזוק לרוה"מ מחברי מועצת העיר רחובות, 2009



תזכורת מ-2009: מכתב חיזוק לרוה"מ מחברי מועצת העיר רחובות

לראשונה: גוף מוניציפלי מתייצב ברובו נגד מדינה פלשתינית. ראש עיריית רחובות בפועל
ורוב חברי מועצת העיר פונים לרוה"מ לקראת נסיעתו לארה"ב: מדינה פלשתינית תסכן אותנו
 
ראש עיריית רחובות בפועל יחד עם 70% מחברי מועצת העיר, פונים בימים אלה לראש ממשלת ישראל במכתב דחוף, המכתב תומך בראש הממשלה ומביע את החשש, שהקמת מדינה פלשתינית תכניס את העיר רחובות לטווח הטילים. המכתב והחתימות עליו - מצ"ב.
 
מי שכבר חתמו על הפנייה הם: מר רחמים מלול (ראש העיר רחובות בפועל - ליכוד), עוזי סלנט (רשימה מקומית - לשעבר מנכ"ל קופת חולים מאוחדת ומועמד לראשות העיר), שמשון צור (רשימה מקומית), חנניה וינברגר (רשימה מקומית - גם כן מועמד לראשות העיר), בנצי שרעבי, גלעד מזרחי וגיורא בן-ארי (ליכוד), אבנר אקוע, פנחס הומינר ושי קזיוף (רשימה חרדית משותפת), מנחם קליין ושאול ליבי (מפד"ל), ויפים זאיקה (רחובות ביתנו). חבר מועצה נוסף שהביע התנגדות למדינה פלשתינית הוא ראש העיר הנבחר אשר הושעה עד לתוצאות משפטו בגין הפרת אמונים, מר שוקי פורר. האחרון העניק לתושבי רחובות מכתב ערב היבחרו (מצ"ב) לפיו "לא אכניס את רחובות לטווח הטילים - לא אאפשר הקמת מדינה פלשתינאית....אפעל ככל יכולתי למניעת הקמת מדינה פלשתינאית...כדי להבטיח שרחובות לא תהיה בטווח הטילים של מדינת טרור חדשה".
 

נוסח המכתב של חברי מועצת העיר רחובת, הוא: "לאור ניסיון ההתנתקות, מלחמת לבנון השנייה והמלחמה נגד החמאס בעזה, ברור כי מדינה פלשתינאית תביא לירי טילים על גוש דן - לרבות העיר רחובות. אי לכך רצוננו לחזק אותך על עמידתך האיתנה השוללת הקמת מדינה פלשתינית שסמכויותיה יאפשרו לה, חלילה, לסכן את תושבי העיר רחובות ולהרוס את מרקם החיים השליו בעיר רחובות.  יצויין, כי לא מדובר בעמדה פוליטית: גם יצחק רבין ז"ל, ראש ממשלה מטעם השמאל, וגם מנחם בגין ז"ל, ראש ממשלה מטעם הימין, שניהם חתני פרס נובל לשלום, התנגדו להקמת מדינה פלשתינאית."

 
העיר רחובות ידועה כ"עיר מדע" בגלל מכון ויצמן למדע היוקרתי השוכן בה. אוכלוסייתה מונה למעלה מ-100 אלף תושבים (העיר ה-20 בגודלה בארץ).   בעיר מתגוררים מספר גדול של אקדמאים ועובדי היי-טק. למעלה מ-20% מתושבי העיר הם עולים, בעיקר מחבר העמים, אתיופה ותימן. מרחקו של רחובות מיהודה ושומרון הוא אכן כזה, שהעיר עלולה להיות בטווח הטילים אם תקום מדינה פלשתינית שתהיה עויינת לישראל. 
 
 
 

בלי וירוסים. www.avast.com