18 נובמבר, 2019

פומפואו צודק!! אסמכתאות

פומפאו צודק לחלוטין!!
 
דיקן הפקולטה למשפטים המספר אחד בארה"ב, פרופ יוגין רוסטוב, כבר מזמן כתב כי "בלתי אפשרי לטעון ברצינות...שהיישובים הישראליים בגדה המערבית הינם בלתי חוקיים".
"it is impossible seriously to contend...that Israeli settlements in the West Bank are illegal." (http://digitalcommons.law.yale.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1045&context=yjil
 
פרופ' אלן דרשוביץ,  משפטן בבית הספר למשפטים היוקרתי באוניברסיטת הרווארד, כתב כבר מזמן שהיישובים חוקיים – למרות שהוא אישית מטעמים פוליטיים למפעל ההתיישבות.
"אני התנגדתי ליישובים הישראליים מאז שנת 1973 (אבל) יש הבדל גדול בין פעילות ממשלתית שאינה נבונה, ואכן כזו היא המדיניות הישראלית, לבין היותה בלתי-חוקית, שהיא לא."
 
מחבר חוה"ד האמריקנית נגד היישובים, אמר בעצמו שחוות הדעת שלו "שנויה במחלוקת", ורמז שהוא חש לא בנוח עם חוות הדעת שהוא נדרש לכתוב
 
Q: Did you find yourself in the position of being the lawyer for a ...
dubious issue ... which you felt uncomfortable with?
HANSELL: ... I was the author of a controversial legal opinion about the legality under
international law of settlements..., where the Secretary ...had taken policy positions on that issue.
שאלה: האם אי פעם מצאת את עצמך במצב שהיית עו"ד לטובת נושא מפוקפק...שאיתו הרגשת לא נוח? עו"ד הרברט הנסל: היו כמה מצבים... שבהם היה עליי לבנות הגנה משפטית לעמדות שננקטו בעדות (מול הקונגרס) ע"י המזכיר (מזכיר המדינה) או סגנן המזכיר, או לפעמיים עוזרי המזכיר. היו כמה נושאים כאלה בהקשר ל...סוגיות מזרח תיכון. הייתי המחבר של חוות דעת שנויה במחלוקת ... כאשר המזכיר...נקט בעמדה מדינית בסוגיה זו"