08 אפריל, 2010

תגובת תנועת השטח הימנית מטות ערים על פרשת ענת קם

בעקבות פרשת ענת קם, תנועת מטות ערים הגיבה ואמרה:
 
"עד היום טרם נפל האסימון אצל כמה אלופים בצה"ל וכמה בכירים בזרועות הבטחון. הבכירים הללו משוכנעים מזה כמה שנים, שהאויב הוא ציבור המתנחלים ואילו השמאל הפרו-פלשתיני הרדיקלי ביותר, הוא "פרוגרסיבי" וראוי לעידוד קידום התחברות ואימון. כך קרה שאלוף פיקוד בצה"ל - יאיר נווה - "לא שם לב" שנעלמו מתחת לאפו אלפיים מסמכים לכיוון הפרו-פלשתיני -- מרוב שהיה עסוק בימי שירותו, ברדיפת מתנחלים ומאחזים פרו-ישראליים.   
 
למשל: הנה מכתב שקיבלנו לפני דקות ספורות - מהמתנחל נריה אופן שנרדף, יחד עם ילדיו הקטנים, על מעשים כגון הדבקת סטיקר "אין ערבים אין פיגועים" על המכונית המשפחתית, ממש באותה תקופה שענת קם פגעה על פי החשד בבטחון המדינה ודווקא לכך - איש במסדרונות השלטון ובאמצעי התקשורת לא שעה.
 
תנועת מטות ערים שפעיליה הם אזרחים מן השורה התורמים לכל שדרות החיים בכל הערים והאיזורים בארץ, מבקשת מאד מכל הדרג הבכיר בכל זרועות הבטחון והממשל, להחליף דיסקט, ולצמצם, לטובתם ולטובת כולנו, בכל הרמות, את האמון העיוור שלהם באגף הפרו-פלשתיני של הכפר העולמי והישראלי, פרשת ענת קם חייבת להיות מנורת אזהרה לכל אותם בכירים.  
 
סוזי דים, דוברת מטות ערים 0528301999   
מכתב שהתקבל היום מהמתנחל נריה אופן. בס"ד,ניסן תש"ע

שמי נריה אופן, אני תושב גבעת להבה ליד יצהר, אב לשבעה ילדים, בתי הקטנה נולדה לפני כשלושה שבועות. שרתי בצה"ל שרות מלא שלוש שנים ביחידת דובדבן.

לפני חודשיים וחצי המחלקה היהודית בשב"כ הוציאה לי צו הרחקה מביתי למשך שלושה חודשים. ללא כל הסבר מדוע. בשיחה אישית נאמר לי כי אני מהווה: "סכנה לביטחון המדינה".

אבקש להציג בפניך את בפעילותי בזמן האחרון, שמן הסתם היא ה-"סכנה לביטחון המדינה".

·        עבודה עברית.
ביחד עם עוד חברים, אני פעיל במשך שנים במוקד עבודה עברית, הפועל לעידוד קנייה מיהודים בלבד, לקיים ו'חי אחיך עמך'. פעילות המוקד מתמקדת בהסברה, בשידוך בין בעלי מקצוע יהודיים בלבד ללקוחות פוטנציאליים, ועמדה אידיאולוגית שיש להשקיע את מיטב המוחות במציאת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים שיאפשרו לבנות משק החי ופועל על ידי יהודים.

·        הר הבית. 
ביחד עם עוד חברים פעלתי ליצור קשר בין עם ישראל לבין מקום המקדש. 
לפני עשר שנים הפעלתי במשך שנה וחצי את 'משמר המקדש' - משמר קבוע בכניסה להר הבית לשם כבוד ושילוח טמאים. ומזה תשע שנים אני מפעיל עם חברים את 'סיבוב שערים' בכל ערב ראש חודש, אליו מגיעים אלפי משתתפים מידי חודש.

·        ערביי ישראל.
מזה שנים אני מדבר על כך שהאויב המשמעותי הוא בתוך הבית – ערביי ישראל, כנגדו מדינת ישראל לא עושה דבר. אדרבה, במקום לדאוג לאינטרס של העם היהודי, היא מקריבה את האינטרס היהודי על מזבח הדמוקרטיה המשותפת ליהודים ולגויים.
הסוגיה הבוערת ביותר בה אני עסוק בחודשים האחרונים מתמקדת בשכונת  בפסגת זאב בירושלים. בשנים האחרונות עברו לשכונה למעלה משלוש מאות משפחות ערביות. דבר זה גרם שהשכונה והקניונים שלה הפכו להיות מרכז הבילוי של הצעירים הערבים מהשכונות שועפט, בית חנינא וארם. כתוצאה מזה הגענו למציאות בו בשלוש השנים האחרונות בלבד עברו מאה חמישים (!) בנות יהודיות להתגורר עם ערבים, (כולל מקרים של התעללות קשה). הערבים עושים בשכונה כבתוך שלהם, ומה שמתחיל בהסכמה, ממשיך בהתעללות גם בתוככי השכונה.
חשוב לציין, כי משטרת ישראל לא מטפלת בבעיה ואף אין לה את הכלים לכך.
פסגת זאב לא לבד, אותה תופעה קיימת גם בגבעה צרפתית, בנווה יעקב, וכן בשאר שכונות התפר. תופעה זו אם לא תיעצר יכולה למוטט את השכונות הצפוניות של ירושלים. 
בשנים האחרונות קמו תושבים יהודיים מקומיים יחידים כדי להפסיק תופעה הזו, אף במחיר של ישיבה בכלא.
פעילותי, המהווה כאמור סכנה לביטחון המדינה הייתה להעצים אותם כגיבורים הדואגים לאינטרס היהודי של עם ישראל, גם במקום בו מדינת ישראל מפקירה אותו.

·        התיישבות.
כתושב במשך שלוש עשרה שנים בגבעת להבה, ודאי שאני פעיל גם בסוגיות התיישבותיות באזור, אך אני לא רואה כל יחוד בפעילותי זאת.

חשוב לציין, כל הפעילות הנ"ל היא גלויה וידועה לרבים. יתר על כן, היא גם חוקית (אחרת מזמן היו מעמידים אותי למשפט).

אני מהווה סכנה לביטחון המדינה, עמדותי האידיאולוגיות, והחשש של המחלקה היהודית בשב"כ שאם עשרות אלפים יצטרפו אליהם בהחלט יש כאן סיכוי לשינוי אמיתי.

ראוי לשירותי הביטחון לדאוג לטובתו של עם ישראל ולא לחינוך מחדש של מי שלא מתיישר עם הקו האידיאולוגי הרווח.

איני משווה בין פעילותי למען עם ישראל לבין פעילותם של אויבי ישראל. יש כאן קל וחומר. צעד זה של הרחקה של אדם ממשפחתו (משפחה של שבעה ילדים במוסדות חינוך לא יכולה לנדוד בעקבותי) וממקור פרנסתו (כרצף באזור השומרון) לא ננקט כנגד שום אדם בעל עמדות אידיאולוגיות מאויבי ישראל בין הערבים ובין האנרכיסטים ואנשי זכויות אדם למיניהם.

מדוע אנשי המחלקה היהודית בשב"כ אנא הצג בפניהם את השאלה הזו. מדוע הם מתנכלים לי בגלל דעותיי. ואם הם מסבירים שיש להם כלפי האשמות אחרות – אדרבה! שיחשפו את הפעולות שעשיתי או תכננתי לעשות בפועל. אני אשמח לדעת על כך, כי במפגשים איתם, הן בבתי משפט והן בשיחות סגורות, נאמר לי שאין להם ראיה ספציפית נגדי ושמסוכנותי היא ברוח הכללית שאני מפיץ. כאמור, אני מעיד על עצמי שעיקר פעילותי כלולה בדברים הנ"ל.

 

 

נריה אופן

0524295171

דוא"ל – maosime@gmail.com