26 ינואר, 2010

משמרת מחאה היום מול אהוד ברק (עם תמונה)

תושבי מרכז מוחים מול אהוד ברק: "מתנכל למתנחלים במקום להגן על המדינה"

תושבי מרכז הארץ וגוש דן ערכו משמרת מחאה נגד אהוד ברק באוניברסיטת בר-אילן, שם הרצה שר הבטחון אהוד ברק לרגל כנס של המועצה הישראלית לניהול. מחוץ לאולם נערכה משמרת מחאה כנגד ההתנכלות של ברק לתושבי יהודה ושומרון, נגד תכנית ההקפאה, ונגד שימוש בצה"ל למשימות פוליטיות שאינן משימות בטחון. תמונה מצ"ב. לבאי הכנס חולק חומר הסברה.

המפגינים הלינו על כך שברק הורה להסיר מחסומים ביהודה ושומרון. עקב כך נסיונות פיגוע מתרחשות יום-יום ביהודה ושומרון לדברי המפגינים. בנ, וסף "מתוך נקמה וללא שום מידתיות" לדברי המפגינים, הלוחם המצטיין שהניף שלט שקרא לא להשתתף בגירוש יהודים, סולק מהצבא על סעיף התנהגות פרועה. לטענת המפגינים סעיף זה ניתן רק לפושעים ומסוממים. סעיף זה חוסם בפני הלוחם המצטיין לשעבר אפשרות לקבל עבודה או להתקבל ללמודים במוסד אקדמי מוכר, אמר יוני גורמזנו, תושב פתח-תקווה שהשתתף בהפגנה, בשם  המפגינים.

 

לטענת המפגנינים, כוחות ביטחון פרצו ב-04.00 לפנות בוקר למגורי קטינים בישיבת יצהר, יישוב בשומרון . מספר ילדים נעצרו. לטענת המפגינים חלק מן הכוחות היו רעולי פנים. אחד מהילדים לדברי המפגינים היה פצוע קשה מפגיעת אבן גדולה שהושלכה עליו ע"י פלשתיני. הילד נמצא בתקופת החלמה, לפני ניתוח נוסף בראשו אך לא עזרו בקשות חבריו ומדריכיו להניח לו.  הפריצה והמעצרים נעשו תוך הפרת הנהלים הקבועים בחוק הנוער לדברי המפגינים.

 

אהוד ברק מפעיל את הצבא בניגוד לקוד האתי של צה"ל, טענו המפגינים. "מתוך הקוד האתי של צה"ל ניתן להבין חד משמעית כי אין זה מתפקידו של צה"ל לעקור ישובים אלא להגן על העם והארץ מפני אויביו, " אמרה שרה רופא תושבת איזור המרכז בשם המפגינים.  "מטרת צה"ל היא להגן על קיומה של מדינת ישראל ועל עצמאותה...חיילי צה"ל יפעלו עפ"י ערכי צה"ל ופקודותיו, תוך שמירה על חוקי המדינה וכבוד האדם. האם תושבי יו"ש אינם בחזקת בני אדם? והאם לא ראינו את התוצאות הרות האסון של עקירת גוש קטיף? כתוב בקוד האתי במפורש: החייל לא ישתמש בנשקו ובכוחו כדי לפגוע בבני אדם שאינם לוחמים, מדוע אהוד ברק קורע לגזרים את צבא העם! אנו חושבים שצריך להעביר בדחיפות את חוק אחדות צה"ל בכנסת כדי לפתור בעיה זו.

 

"מטות ערים" של הימין פועלים בערים רבות בארץ משנות ה-90 ומטרתם לתמוך בהתיישבות ביהודה ושומרון. בגלל ההקפאה והתמיכה של ראש הממשלה בהקמת מדינה פלשתינית, מטות אלה נכנסות שוב לפעולה בימים אלה.

 

לפרטים מתי ברנע תושב גבעתיים וממארגני משמרת המחאז, 0548-198882