26 אוקטובר, 2019

שר החוץ: נגד מדינה פלשתינית, גם לא בעזה, מתנגד לנסיגות

שר החוץ: אני נגד מדינה פלשתינית, גם לא בעזה
דחה אפשרות של נסיגות: "לא הולכים למסור שום דבר, צריך לפתח"
 
שר החוץ ישראל כץ אמר בראיון לכתבת המדינית של מקור ראשון, הודיה כריש-חזוני, שהוא מתנגד להקמת מדינה פלשתינית "בכל דרך ובכל צורה" – לא רק ביהודה ושומרון אלא גם בעזה.
 
בעניין החשש מפני נסיגות טריטוריאליות, כפי שקרה בעבר בהסכם וואי, אמר שר החוץ, "אף אחד מהמצביעים לא חושב שנתניהו רוצה לוותר. הוא ישמור."
 
באשר ליהודה ושומרון, אמר השר, "אני נגד מדינה פלסטינית בכל דרך ובכל צורה. ההתיישבות ביו"ש עוד לא מוגנת דיה. העלים מתרחבים, אבל הגזע לא מוגן. הגישה שלי היא שלא הולכים למסור שום דבר, ושצריך לפתח. קידמתי במשרד התחבורה תוכניות במיליארדים ליו"ש. החזון הוא לחבר למערכת הישראלית, לירושלים, לעפולה, למרכז, עם כבישים ורכבות קלות". השר אמר שאינו מתעניין באשר לפרטי תכנית טראמפ באשר ליהודה ושומרון. "נפגשנו שבע־שמונה פעמים, ואמרתי לו שאני לא שואל אותו על התוכנית כי אני יודע שלא ייצא מזה כלום".
 
בעניין ירושלים, אמר השר, "הקו שלי מאומץ מהחלטת מרכז הליכוד. אני בעד חוק ירושלים רבתי, שמדבר על הכללת יישובים שכולם מבינים שהם צריכים להיות חלק ממדינת ישראל."
 
באשר למצב בעזה אמר שר החוץ, כי "למרות העובדה שנסוגונו לקווי 67', הם לא רוצים את סיום הסכסוך. שואפים לזכות השיבה. אונר"א מנציחה את זה, ולכן חייבים לסלק את אונר"א. אני נגד מדינה פלסטינית בעזה." השר הוסיף: "מתאם פעולות הממשלה בשטחים נוסע למדינות תורמות להתרים עבור ערביי עזה כספים, זה הזוי."
 
בעניין כחול-לבן, אמר השר, "הצד הפוליטי השני רוצה לייבש".
 
בעניין ההתנתקות, אמר השר כי ההתנתקות נכשלה.
 
באשר למדינות ערב, אמר שר החוץ שהלה "המציאו את בעיית הפליטים הפלשתינאים" וכעת, אותה בעיה החלה לפגוע בהם עצמם. "העולם הערבי לא מתעניין היום בפלסטינים. אמר לי שר חוץ של מדינה ערבית שלא מקיימת איתנו קשרים, שהם הקורבנות של הפלסטינים, בגללם הם לא יכולים לקדם דברים. אמרתי לו שהם הקורבנות של מה שעשו לנו פעם – המציאו את בעיית הפליטים כדי לנגח את ישראל, והיום קשה להם להשתחרר".
 
 
 

בלי וירוסים. www.avast.com